POEMA!
quick
scan
Twijfel je of je commercieel gezien alles uit je organisatie haalt, ben je benieuwd waar er omzetgroei mogelijk is binnen jouw organisatie of heb je het idee dat je met minder meer kan realiseren? Doe dan de POEMA! Quick scan. Met deze Quick scan werken we in een traject van drie weken in vijf stappen toe naar een rapport waarin ik een advies geef hoe en waar je commercieel meer resultaat kunt genereren.
1; Kick off
We starten bij de stip op de horizon en bepalen de scope. Wat zijn de korte- en lange termijn prioriteiten. Wie zijn de belangrijkste stakeholders? Waar wil je naar toe met je organisatie, wat is jullie kracht en wat is de motor waar op dit moment mee wordt verdiend.
​
2; Desk research
Ik analyseer de cijfers, processen, rapportages en lees het strategieplan en het operationeel jaarplan.
​
3; Interviews
Ik voer gesprekken met sleutelfiguren binnen de organisatie om een beeld te krijgen van waar jullie staan en waar volgens de sleutelfiguren meer commercieel resultaat te behalen is.
​
4; Oplevering Quick scan rapport
Uit de analyse ontstaat een totaalplaatje. Ik kijk naar wat er mist, waar de bottlenecks zitten en waar de commerciële kansen liggen. Zo breng ik in kaart waar winst te behalen is op commercieel vlak binnen jouw organisatie. Van laag hangend fruit tot aan lange termijn verbeteringen. Dit lever ik op in een eerste versie van het Quick scan rapport met daarin een algemeen oordeel, aanbeveling en beknopt plan van aanpak
​
5; Bespreken Quick scan rapport en plan van aanpak
We bespreken het Quick scan rapport met daarin het plan van aanpak. Kansen, verbeteringen en acties zijn gerangschikt op prioriteit. Deze nemen we samen door. Zo weet je precies wat er nodig is. Wil je dat ik je daarin verder begeleid? Dan maak ik direct een voorstel op maat waarna jij bepaalt of we samen verder gaan.
​
Vaste investering op basis van vijf dagen € 3495 excl btw.
"Max is een authentieke, charismatische maar vooral ook fijne collega. Max is bijzonder scherp in zijn observaties. Hij is in staat drive, energie en commercieel gevoel te combineren met empathie en het vermogen om medewerkers voor zich te winnen en te enthousiasmeren.”
Peter Wolters van der Weij (HR Director Forbo Flooring)